ONDERHOUD HARMSENBRUG

Harmsenbrug (5).JPG

De Harmsenbrug is een tuibrug met een basculegedeelte aan de zuidzijde, die het noordelijk deel van het Hartelkanaal en de N15 overspant. De N57, die over de Harmsenbrug loopt, telt tweemaal twee rijstroken. De Harmsenbrug heeft een totale overspanning van circa 280 meter met een hoofdoverspanning van 109 meter.

 

Zoals veel bruggen in Nederland, kampt ook de Harmsenbrug met een te zware belasting; uitgaande van de Europese normering die sinds 2012 van kracht is. Rijkswaterstaat heeft om deze reden de Harmsenbrug, vooruitlopend op de toekomstige renovatie, versterkt zodat de brug weer aan de norm voldoet.

Rijkswaterstaat heeft aan SPIE Infra te Sliedrecht gevraagd om een voorstudie te verrichten naar mogelijkheden voor een definitieve oplossing voor de ontstane problemen. In opdracht van SPIE Infra heeft ProTectS Engineering de projectbegeleiding van deze voorstudie op zich genomen. Dit op basis van de goede samenwerking bij de renovatie van de Beatrixsluizen. De voorstudie is november 2014 afgerond, waarbij de verdere uitwerking van het project is overgedragen aan de betreffende hoofduitvoerder.

  

  

 

 

 

 

 

13-07-2015

« Terug